Życzymy uśmiechniętych, bezpiecznych i słonecznych wakacji! Do zobaczenia we wrześniu!
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Ogłoszenie dotyczące zmiany korzystania z posiłków w SP13 w Gdyni

Ogłoszenie dotyczące zmiany korzystania z posiłków w SP13 w Gdyni

Od września w naszej Szkole wprowadzamy  usprawnienie procesu wydawania posiłków w stołówce.

Wykorzystywane będą w tym celu, dla każdego ucznia karty zbliżeniowe RFID. Dzięki temu, na weryfikację 1 osoby wystarczy  zaledwie 1 s.

Płatności za obiady będą automatycznie księgowane w programie do rozliczania obiadów.

Rodzice będą mieli dostęp online do konta żywienia w stołówce (bez konieczności instalacji aplikacji):

  • na jednym koncie dowolna liczba dzieci
  • możliwość korzystania z dowolnego urządzenia
  • możliwość samodzielnego deklarowania posiłków
  • możliwość samodzielnego odwoływania posiłków
  • wgląd do historii należności i wpłat
  • dostęp do bieżącego salda
  • dostęp do historii i wartości odpisów
  • płatności online PayByNet (rejestrowane automatycznie na koncie użytkownika stołówki)

 

 

 

 

WYMAGAĆ TO BĘDZIE JEDNAK ZACHOWANIA TERMINOWOŚCI OPŁAT –  DZIECI, KTÓRE NIE BĘDĄ MIAŁY OPŁACONYCH POSIŁKÓW W WYZNACZONYCH DNIACH, NIE BĘDĄ MIAŁY MOŻLIWOŚCI SKORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI W DANYM MIESIĄCU.

 

W dniach 4, 5, i 6 września zbieramy deklaracje obiadowe oraz opłaty za obiady. Obiady w stołówce wydawane będą od 7 września b.r.

Jednocześnie informujemy, że termin opłat za obiady za m-c październik wyznaczony jest na 27, 28, 29 września (wszystkie terminy opłat w kolejnych miesiącach wyznaczone będą na 3 ostatnie robocze dni miesiąca poprzedzającego).

 

Jak działa eStołówka?

Krok 1. Rodzic/Opiekun prawny loguje się do Panelu Rodzica i zamawia posiłki dla dziecka (w wyznaczonym terminie na cały kolejny miesiąc).  

Krok 2. Po wybraniu odpowiednich posiłków za pomocą szybkich płatności internetowych (bezpośrednio w Panelu Rodzica) dokonuje płatności za zamówione posiłki. 

Krok 3. Każdorazowe wejście ucznia do szkolnej stołówki odnotowywane jest w systemie i tożsame jest z odebraniem posiłku. Służy do tego karta obiadowa, którą otrzymają uczniowie korzystający ze stołówki.  

Krok 4. W przypadku nieobecności dziecka Rodzic/Opiekun prawny ma możliwość samodzielnie odwołać posiłek w Panelu Rodzica. Kwota za ten posiłek zostanie odjęta w należności za kolejny miesiąc. 

 

Najczęściej zadawane pytania dotyczące systemu eStołówka w SP13.

Czy Rodzice ponoszą koszty wdrożenia systemu eStołówka w szkole?

Nie. Koszty licencji (aplikacji eStołówka oraz Panelu Rodzica) oraz niezbędnego sprzętu pokryte są z funduszy szkoły. Rodzice ponoszą jedynie jednorazowy koszt wyrobienia karty obiadowej oraz opłatę transakcyjną pośrednika płatności PayByNet w wysokości 59 groszy za przelew (jeden w miesiącu).

Co w sytuacji, gdy dziecko zgubi kartę obiadową?

Rodzic/Opiekun prawny musi zgłosić intendentowi fakt zgubienia przez dziecko karty obiadowej (drogą mailową). Konieczne będzie zamówienie nowej karty – koszt karty oraz procedura wpłaty zostanie każdorazowo podana zainteresowanemu Rodzicowi/Opiekunowi prawnemu przez intendenta. Na czas wyrobienia nowej karty uczeń otrzyma kartę zastępczą (karta ta jest własnością szkoły).  

Czy istnieje możliwość wpłaty za obiady bezpośrednio na konto?

Z dniem 1 września 2023 jedyną formą przyjmowania płatności za obiady jest system szybkich przelewów internetowych w Panelu Rodzica aplikacji eStołówka. Nie będzie możliwości dokonywania opłat za obiady na innych warunkach. 

W jakim terminie należy zamawiać posiłki?

Posiłki na cały miesiąc zamawiać będzie można w ostatnim tygodniu miesiąca poprzedzającego. Stosowna informacja pojawiać się będzie w przedsionku szkoły oraz na stronie internetowej i profilu Facebook szkoły. System eStołówka będzie również wysyłał przypomnienie wszystkim użytkownikom, że włączona została funkcja zamawiania posiłków na kolejny miesiąc. 

Czy można dokupić posiłki w trakcie miesiąca?

Nie. Posiłki można zamawiać tylko w wyznaczonym terminie (ostatni tydzień miesiąca poprzedzającego). Brak zamówienia posiłków (oraz dokonania płatności) uniemożliwi dziecku korzystanie ze stołówki w danym miesiącu. Nie ma możliwości zmiany terminu dla pojedynczych osób. 

Czy jeśli Rodzic/Opiekun prawny zapomni zamówić posiłki, może dokonać tego po wyznaczonym terminie?

Nie. System nie pozwoli na zamawianie posiłków. Uczeń nie będzie mógł w danym miesiącu korzystać ze stołówki szkolnej.  

Co z posiłkami dla osób, które zapisują się do szkoły w trakcie roku szkolnego?

Możliwość korzystania ze stołówki szkolnej następuje od pierwszego dnia kolejnego miesiąca po przyjęciu dziecka do szkoły

Co w sytuacji, gdy dziecko rozchoruje się i nie przyjdzie do szkoły?

Każdy Rodzic/Opiekun prawny będzie miał możliwość odwołania zakupionego posiłku wyłącznie bezpośrednio w Panelu Rodzica. Posiłki można odwoływać z jednodniowym wyprzedzeniem do godziny 12.00 (np. posiłek piątkowy można odwołać do czwartku do godz. 12.00). Posiłek poniedziałkowy można odwołać jedynie do piątku do godz. 12.00. Wyjątkiem będzie grudzień, w którym rezygnacji z posiłków dokonywać będzie można jedynie do ok. 10 grudnia (w związku z koniecznością zamknięcia roku budżetowego szkoły). Od 1 września 2023 nie będą przyjmowane rezygnacje z posiłków dokonywane telefonicznie lub mailowo.  

Co w przypadku, gdy uczniowie wychodzą na wycieczkę?

W przypadku organizowanych przez szkołę wyjść/wycieczek informację o odwołaniu obiadu przekazywać będzie wychowawca lub organizator wyjścia (nie ma wówczas potrzeby dokonywania odwołania w systemie). 

 

 

Data dodania: 2023-08-29 10:35:10
Data edycji: 2023-09-04 06:58:58
Ilość wyświetleń: 1209
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej